Takže rok 2011 je tady. Kocovina odezněla, nastal čas vrátit se do tvrdé podnikatelské reality. Stejně jako minulí rok mě čeká podat formulář k dani z příjmu a navíc přiznání DPH za 4Q 2010. Dále je to změna některých "podnikatelských poplatků", prostě klasika. Takže pěkně postupně. Sociální
  • Minimální Měsíční záloha pojistného na důchodové pojištění se zvedá ze 1731 CZK na 1807 CZK, pro vedlejší činnost z 693 CZK na 723 CZK. Jinak 29,2%.
  • Pokud jste platili složenkami tak pozor už je nedostanete pokud si o ně výslovně neřeknete. Stačí poslat email (i bez elektronického podpisu), anebo zavolat.
  • Mění se způsob úhrady. Vždy musíte CSSZ informovat o změnách jinak nemusí vědět jestli platíte za měsíc, anebo na 3 dopředu. Je dobré si to ohlídat jinak hrozí 0,05% pokuta dlužné částky za den. Více info na cssz.
Zdravotní
  • Minimální Zdravotní pojištění se zvedá z 1601 CZK na 1670 CZK. Popřípadě 6,75% se zisku.
Přiznání k dani z příjmu
  • Nutno podat do 31.3.2011 (z osobní zkušenosti doporučuji minimálně o měsíc dříve)
  • Sleva na dani bude pro tento rok 23640 CZK
  • Paušální náklady pro programátory, prodejce reklamy atd. 60%.
Přiznání k DPH
  • Za Q4 2010 - do 25.1.2011 (úterý)
  • Za Q1 2011 - do 26.4.2011 (úterý)
  • Za Q2 2011 - do 25.7.2011 (pondělí)
  • Za Q3 2011 - do 25.10.2011 (úterý)
Pokud mám cokoliv špatně okamžitě hlásit. Díky.